Det har varit en lyckad säsong både sportsligt och ekonomiskt, trots turbulens med hallägare, kommun och corona. Ekonomiskt har vi gjort ett bra resultat, fastän Covid 19, ingen outlet och inga auktioner. Men det är fortfarande lite si och så med att hjälpa till att samla in pengar till klubben. Eftersom det har varit många som varit borta av olika anledningar har UK haft ett tufft jobb och skött det med bravur.

A – Laget
Vi deltog med A-laget i division 2 tillsammans med lag från norra Skåne och Småland. Men tyvärr fick vi inte spela säsongen färdigt pga covid 19. Låg på 3:e plats, när spelet avslutades.

F – Laget
F-laget deltog i division 3. Liksom förra säsongen var det en blandning av äldre och våra lovande ungdomar som deltog och spelade.

Ungdomar
Varje onsdag under säsongen har de tränat med ledning av våra ungdomstränare. Det har även anordnats läger som förbundet har hållit i där några ungdomar deltagit. Vissa läger fick vi anmäla och några togs ut av förbundet. Vi ser framsteg bland våra ungdomar, dom klättrar uppåt i resultaten. Vi har även fått lite nya ungdomar, som visar spelglädje och vilja att förbättra sig. Casper har gått över till BK Femtionian, och vi önskar honom all lycka till. Nellie kommer att flyttas upp till de vuxnas träning till hösten. Träningstider hittar ni på våran hemsida.

Styrelsen har haft följande sammansättning.
Ordförande: Patrik Håkansson
Kassör: Maria Carlsson
Sekreterare: Håkan Bengtsson
Ledamöter: Heinz o Marcus Nordahl
Suppleanter: Hanna Carlsson o Jonas Arvidsson

Snittbästa 2019/2020
Tommy Davidsson 201,18
Peter Lantz 198,69
Linus Carlsson 195,81

Klubbmästerskapet
Linus Carlsson vann för andra året i rad. Tvåa kom Jonas Arvidsson och trea kom Axel Eddysson

Klubbmästerskapet för Ungdomar ( under 18 år )
Etta blev Nellie Bergquist, tvåa Doris Lundsten och trea Neo Järletoft.

Styrelsen vill tacka spelare och sponsorer som gjort det möjligt att genomföra ytterligare en säsong. Kommande säsong ser vi ljust på och hoppas att ungdomarna skall ta ett steg till och utmana platserna i både A och Farmar laget.

Sing..
Maria Carlsson, Kassör